Jedz, trenuj, wygrywaj – 10 modyfikacji twojego odżywiania

10 modyfikacji twojego odżywiania

 

 

„Jeśli nie umiesz latać, biegnij. Jeśli nie umiesz biegać, chodź. Jeśli nie umiesz chodzić, czołgaj się. Ale bez względu na wszystko – posuwaj się naprzód.”

 

 

 

Tymi mądrymi słowami Martina Luthra Kinga zaczynamy dzisiejszy, nad wyraz ciekawy tekst.
Jeżeli będziesz stał w miejscu i w sporcie nie przykładał wagi do takich rzeczy jak odpowiednie żywienie to wiedz, że inni prędzej czy później będą krok przed Tobą.
Ważna jest świadomość. Gdy jemy „co w rączki wpadnie” lub co lepsze „co zrobi mama” to mamy szanse 50/50. Albo to będzie coś dobrego i wartościowego, odżywiającego Twój organizm, albo coś co negatywnie działa na Twój organizm.

 

 

 

Jak czytasz dalej obiecaj mi jedno. Z tych 10 rzeczy, które będą podane wybierz 1 rzecz, którą wprowadzisz w ciągu najbliższych 24h do swojego żywienia, nie  wybieraj 8 czy 10 rzeczy. Weź 1 rzecz i faktycznie trzymaj się tego.

Co zmienić? Od czego zacząć?

1. Jedz śniadanie. Ponad 50% Polaków tego nie robi.
2. Zamiast solonych orzeszków wybieraj nerkowce lub brazyijskie – 1 orzech brazylijski to dzienne zapotrzebowanie na selen.
3. 2 razy w tygodniu zjedz na obiad rybę zamiast kurczaka. Dorsz, Łosoś, Tuńczyk, Sandacz, Pstrąg – jest w czym wybierać.
4. Zamiast smarować almette lub margaryną pieczywo – zrób własny hummus. Bardzo łatwa sprawa a mamy na kanapce najbardziej wartościowe białko roślinne (ciecierzyca – bo z niej mamy hummus)
5. Lubisz frytki? Pokrój bataty, dodaj przypraw i wrzuć na 30min do piekarnika. Na kolację idealne.
6. Używaj oliwy z oliwek do sałatek: na kolację, na przekąskę lub na obiad – skrapiaj nią warzywa.
7. Zrób jakieś Fit ciasto, zamiast kilogramów cukru spróbuj np. ciasto z fasoli s suszonymi owocami, bananem i miodem. Smakuje jak piernik.
8. Użyj oleju kokosowego zamiast oleju słonecznikowego.
9. Spróbuj ryżu jaśminowego lub  basmati zamiast zwykłego białego.
10. Pij 2l wody dziennie – może być z cytryną – ale wypij zamiast soków lub samej herbaty.

Chcesz ułożyć plan odżywiania? Pisz na kff.jakub@gmail.com

Autor: Jakub Fryda, Trener ds. odżywiania

Share

Dodaj komentarz