Offset Loading – Single Leg RDL

To niepozornie proste ćwiczenie będzie brutalne dla twojego ciała! Pod pojęciem offset loading kryje się przesunięcie ciężaru lub zwiększenie napięcia na jedną ze stron ciała. Na filmie wykonuje wersje RDL jednonóż ze sztangą trzymaną na krańcu.
 

Najważniejsze korzyści płynące z tej metody to:

 
– Ujawnia asymetrie i nierównowagę i pomaga je wyeliminować. Słabsza strona zmuszona jest do dogonienia silniejszej strony, szczególnie jeśli chodzi o aktywacje mięśni, kontrolę motoryczną napięcie śródmięśniowe oraz synchronizację jednostek motorycznych
 
– Jeśli szukasz metody, która nie tylko działa na podstawowe mięśnie dla tego ruchu, ale także miażdży rdzeń, nie szukaj dalej niż trening offsetowy. W rzeczywistości opierasz się rotacji i zgięciu bocznemu podczas każdego ruchu, dzięki czemu jest niezwykle skuteczny w uderzaniu we wszystkie stabilizatory kręgosłupa i muskulaturę rdzenia. Pomyśl o tym jako o kombinacji prasy Pallof wykonywanej w połączeniu z każdym wykonywanym ruchem. 

– Offset loading jest bardzo skuteczne w eliminowaniu pędu i gwałtownego ruchu, ponieważ wymaga, aby ćwiczący podnosił ciężar płynnie i w bardzo kontrolowany sposób – bez kołysania przesuwania się. Oprócz poprawy mechaniki ruchu metoda ta powoduje również większe napięcie na docelowych mięśniach, dzięki czemu sprawdza się w treningu hipertroficznym

 

– Jedną z najlepszych cech metody offset loading jest to, że uczy ona zawodnika pełnego skupienia na ruchu i czuciu mięśni przez co zwiększa się napięcie śródmięśniowe w całym ciele. Tak „zwarta” pozycja pomaga wyeliminować wycieki energii poprawić technikę ruchu

 

– Offset loading pomaga wyeliminować zapadanie się i nadmierny zakres ruchu (ROM). Dzieje się tak, ponieważ zwiększone napięcie całego ciała pomaga promować silne kąty 90 stopni, a nie nadmierne ROM. Nawet najmniejsze zachwianie spowoduje, że ćwiczący straci kontrolę nad ruchem co spowoduje skręcenie lub zgięcie ciała

 

– Przesunięte obciążenie jest niezwykle wymagające fizycznie i psychicznie do tego stopnia, że większość bywalców siłowni będzie odczuwać mocny oddech i kondycję tak samo jak mięśnie. Jeśli szukasz metody treningu siłowego, która poprawi kondycję i siłę, a także wytrzymałość psychiczną i koncentrację, to offset loading idealnie do tego pasuje

 

– Metoda offset loading może być również rozwiązaniem w sytuacji, gdy chcemy zmniejszyć całkowite obciążenie treningowe, zminimalizować napięcie stawów i zniszczenie mięśni, a przy tym wciąż utrzymać bodziec do hipertrofii i siły. Ponieważ nie będziesz w stanie wytrzymać tak dużego obciążenia jak zwykle, pozwala to na zwiększenie intensywności, ale ze zmniejszonymi efektami bólowymi i mniejszymi wymaganiami dotyczącymi regeneracji. Pozwala to również osobie trenować częściej, ale nadal ze stosunkowo wysoką intensywnością

 

– Przesunięcie obciążenia jest bardzo wszechstronne i może być wykonywane przy każdym swobodnym ruchu ciężaru z wykorzystaniem hantli, sztangi, kettlebell, a także na każdym schemacie ruchu, w tym wyciskaniu na klatkę piersiową, przysiadów, skoków, ciągów, podciągnięć itd. Metoda jest również funkcjonalna w odniesieniu do codziennego życia oraz sportu, gdzie działające na nas siły nie zawsze obciążają ciało obustronnie

 

UWAGA!

Wykonując jakiekolwiek ćwiczenie w wersji offset loading pozycja ciała i ułożenie jego poszczególnych odcinków musi pozostać taka sama jak przy klasycznych ćwiczeniach obustronnych! Zalecana ilość w treningu to 2-4 serii, 3-5 powtórzeń na stronę.

 

 

Jeśli chcesz mądrze trenować i poprawić swoje zdolności motoryczne, pisz śmiało!

 

 

Share

Dodaj komentarz